Organizační design českých firem 2.0

Tématem organizačního designu se autoři zabývají již od přelomu 70. let dvacátého století. Nejvíce modelů organizačního designu bylo navrženo americkými autory, avšak v 90. letech dvacátého
století vznikají podobné modely i u nás. Organizační design chápeme jako uspořádání jednotlivých faktorů organizace tak, aby byla vytvořena efektivní organizace, která je schopna dosáhnout podnikové strategie a cílů.

Organizační design

„Organizační design zahrnuje rozhodování o tom, jak správně organizovat lidé, práci a procesy v organizaci, aby se dosáhlo co nejlepší efektivity a efektivity.“

Jedním z nejznámějších expertů na toto téma byl Jay R. Galbraith, který definoval organizační
design jako záměrný proces uspořádání jednotlivých faktorů, jakými jsou struktura, lidé, odměny atd. Vše se společným cílem, kterým je dosažení strategie organizace.

Celý článek: https://www.kmosek.com/organizacni-design-ceskych-firem-2-0/

 

Je váš podnik obsazený zcela neschopnými lidmi?

Povyšování je pro dnešní organizace zásadní téma v oblasti kariérního rozvoje zaměstnanců, protože slouží jako pobídka a zároveň jako posilovač efektivnosti a výkonnosti organizace tím, že přiřazuje zaměstnance na pracovní místa, která nejlépe odpovídají jejich schopnostem a jejich budoucí úrovni. Firmy a podniky zpočátku umisťují jednotlivce na pracovní místa, kde mohou málo věcí zničit, a ti, kteří se postupně osvědčí, jsou pak povyšováni na pozice, které vyžadují vyšší úroveň schopností.

Zaměstnanec je tak jednoduše motivován k tomu, aby vyvíjel úsilí prospěšné pro organizaci. Tento tradiční pohled je však stále častěji zpochybňován, neboť bylo zjištěno, že povyšování, pokud není rozumně řízeno, může mít i významně negativní dopad na celou organizaci.

Peterův princip v praxi

Sám se opakovaně přesvědčuji v praxi o tom, že největším úskalím efektivity a výkonnosti organizace je mít obsazen střední a vyšší management nejvhodnějšími a také nejkompetentnějšími profily. Obecně se má za to, že v hierarchii je povýšení silně spojeno s dlouhodobě kompetentně odvedenou prací. Peterův princip však upozorňuje na závažné nedostatky klasické teorie povyšování.

Celý článek: Je váš podnik obsazený zcela neschopnými lidmi?

Obsah vítězí! Obsahový marketing pro nábor nových zaměstnanců?

Většina inzertních portálů, ale i kariérních stránek dnes bohužel obstarává pouze „Nízko visící ovoce“, a to kandidáty, kteří chtějí aktivně reagovat na pracovní inzerci. Portály spoléhají ve vyhledávání konkrétních značek, klíčových slov inzercí práce a reklam a doufají, že se kandidáti aktivně zapojí do této hry, ale s tím je konec. Doba se změni…

Celý článek: https://www.kmosek.com/obsah-vitezi-obsahovy-marketing-pro-nabor-novych-zamestnancu/?feed_id=57718&_unique_id=63c1292e7ce96

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing
#Atraktivitaobsahu #Obsahovýmarketing

Autor: Petr Kmošek

Vaše firma zavírá. Ptáte se proč? Nemáte totiž lidi!

Omlouvám se za sugestivní marketing a jeho nekalé praktiky, ale z posledních diskuzí, průzkumů a konferencí s různými společnostmi mám pocit, že je na vše dostatek času, ale to bohužel není. Na personální marketing nebo projekt vašeho employer brandingu, či koncept zaměstnanecké značky nebo personálního auditu, bude v roce 2020 už pozdě. Ptáte se p…

Celý článek: https://www.kmosek.com/v-roce-2018-vase-firma-zavira-ptate-se-proc-nemate-totiz-lidi/?feed_id=57626&_unique_id=63be86256b440

#Krizovýmanagement|Crisismanagement #Personálníagentura|HRrecruitmentagency #Personálnímarketing|HRmarketing
#Personálnímarketing #sugestivnímarketing

Autor: Petr Kmošek

Náborová videa a YouTube fungují, máme důkaz!

YouTube je třetím nejvíce vytíženým portálem na světě, soupeřící se svým Googlem a konkurentem Facebookem, dle aktuálních metrik portálu Alexa. Možná vás překvapí, ale YouTube je druhý největší vyhledávač. V roce 2011 měl YouTube více než 1 bilion shlédnutí, to je skoro 140 zhlédnutí na každého člověka na naší planetě. Tímto tempem se stane YouTube…

Celý článek: https://www.kmosek.com/naborova-videa-a-youtube-funguji-mame-dukaz/?feed_id=57534&_unique_id=63bbe2be5ac75

#Personálnímarketing|HRmarketing
#Náborovévideo #YouTube

Autor: Petr Kmošek

Zkuste UX analýzu nebo audit vašeho kandidáta.

Co se stane, když spojíme dvě slova UX a kandidát? Ano, vnikne nám UX kandidáta, uchazeče o zaměstnání. Abychom pochopili UX kandidáta, musíte nejdříve pochopit, co je to „User Experience“ (UX). UX je termín, který v kostce zastřešuje termín, který popisuje všechny faktory, které přispívají k celkovému vnímání uživatele systému nebo produktu.
UX a…

Celý článek: https://www.kmosek.com/zkuste-ux-analyzu-nebo-audit-vaseho-kandidata/?feed_id=57490&_unique_id=63ba91213ae3f

#Personálnímarketing|HRmarketing
#UXakandidát #UXdesignkandidáta #UXkandidáta

Autor: Petr Kmošek

Náborový inzerát? Ptáte se jak na to? Jednoduše a přehledně zde!

Napsání úspěšného pracovního inzerátu je pro každého personalistu veledůležitým úkolem. Chcete-li oslovit co nejvíce potenciálních žadatelů o práci, musíte vědět jak na to a věřte, že to začíná právě u náborového inzerátu. Vaše námaha se musí vyplatit, ale je dobré vědět jak na to.

Nahlédněte do několika základních principů psaní reklamy náborov…

Celý článek: https://www.kmosek.com/naborovy-inzerat-ptate-se-jak-na-to-jednoduse-a-prehledne-zde/?feed_id=57445&_unique_id=63b93f7e81011

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing
#Inzercepráce #Náborzaměstnanců #Náborováinzerce #Náborovýinzerát

Autor: Petr Kmošek

3 osvědčené tipy pro váš personální marketing

Personální marketing už není horkou novinkou posledních měsíců, ale zcela etablovanou a dynamicky se rozvíjející marketingovou disciplínou. Často bývá zaměňován s HR marketingem nebo náborovým marketingem a někdy i chybně s employer brandingem. Personální marketing je dnes strategií a taktikou, kterou organizace používá, aby uměla efektivně využíva…

Celý článek: https://www.kmosek.com/3-osvedcene-tipy-pro-vas-personalni-marketing/?feed_id=57402&_unique_id=63b7ed8a6d5de

#Personálnímarketing|HRmarketing
#Personálnímarketing

Autor: Petr Kmošek

Profesionální síť Linkedin nebo sociální síť Facebook, kdo vyhraje?

Z aktuální studie napříč sociálními kanály, celých 59 % respondentů uvedlo, že LinkedIn je pro ně nejdůležitější účtem na všech sociálních sítích. To je velký nárůst z loňského průzkumu, kdy pouze 41 % procent uvedlo, že LinkedIn je pro ně číslo jedna.

I když je LinkedIn nejdůležitější sociální síť pro uživatele, je zajímavé, že průměrný uživate…

Celý článek: https://www.kmosek.com/profesionalni-sit-linkedin-nebo-socialni-sit-facebook-kdo-vyhraje/?feed_id=57315&_unique_id=63b54a5598254

#Personálnímarketing|HRmarketing
#Facebook #Linkedin #Sociálníkanály #Sociálnísítě

Autor: Petr Kmošek

Responzivní kariérní stránka a jak být mobile friendly pro uchazeče?

Ze zprávy asociace mobilních operátorů v EU vyplývá, že 57 % dospělých používá své mobilní telefony pro přístup na internet a 3 z 5 uchazečů je dnes využívá k hledání nového zaměstnání. Je čím dál důležitější, aby koncový uživatel měl bezproblémový přistup na kariérní stránky, skrze tablet nebo chytrý telefon. Zde jsou další témata, která vám v tom…

Celý článek: https://www.kmosek.com/responzivni-karierni-stranky-a-jak-byt-mobile-friendly-pro-uchazece/?feed_id=57269&_unique_id=63b3f89ebb220

#Personálnímarketing|HRmarketing
#Careersite #Kariérnístránka #Návod

Autor: Petr Kmošek